Umm...sry långt igen (:

HejjHejj :D
Psyko Sara har slagit till :o
hela dagen har jag vart lite halv mysko :)
degt bror på att jag inte sovit så mkt xD
5 timmars sömn fick jag :D
plus att mitt larm gick igång 5:40 -.-
så jag typ dog och sen råkade jag klicka på snooz så den väckte mig 9 min senare :3
vilket va precis när jag somnat -.-
cp mobil xD
Men dagen har vart hyfsad förutom att jag fick lite depp anfall...
som jag tror elizzz och linn märkte (:
man behöver bara muntra upp mig så blir det snart bra <3
och jag vet faktiskt inte varför jag får dom här anfallen ! D:
Men jag åt inte så mkt lunch för att jag verkligen inte kunde ):
det va som nått äckligt...även det va skink soppa o.o
Men på lektionerna va jag pratig och gjorde ljud xD
en riktig elizzz wb (a'<3
Men jag gjorde allt elizzz gjorde eller har gjort xD
irriterade till och med fröknarna och fick 100 tillsägelser c:
Jag orkade inte bry mig (:
bra första dag på en hel veckas ledighet ? o.o
men när jag gick i matsalen så kollade några på mig xD
för att jag sa att jag (bitchen) va tbx D:
sen så stojade jag runt och sa lita saker ingen fattade (:
Elizzz och jag hade as kul iaf xD
vi kastade sudd i klassrummet och på varandra :)
jag bråkade om en stol och en penna med frodo xD
sen så snodde han mitt sudd ):
för att vi kastade det i hans huvud helatiden :>
Men vi va så ägiga och snodde tbx det :)
sen så mobbade jag honom genom att kittla honom xD
Han är verkligen kittlig (a)
Men efter det så va det piss tyska -.-
sa till elizzz att nästa gång det är tyska ska jag ta livet av mig :D <3
vilket är imorgon xD
ska hänga mejj -.-
det är så jäkla tråkigt att det inte ens går att säga tråkigt för att det är
för lite för att beskriva xD
Det är lika bedövande som...ja som en säng när man är trött :)
Men jag gick med elizzz på vägen hem och följde med henne lite längre (:
om linn följer med så kan vi följa elizzz den vägen varje dag :D
och då skulle alla slippa gå ensamma en bit iaf (:
Den vägen va fkt myyyyysig <3
SNÖN försvinner ! :D
hallelulija ! :>
Men det värsta va när jag kom hem...
MÖGEL ! D8
Mögel i min juice tillbringare D8
Det va så jäwla äckligt att jag bara ville spy D:
det gröna luddet i den ):
och nää usch det är för äckligt att tänka på ):
dom mögel förgiftade mig ! D:
UUUUUUUUSCCCCCCH ! -.-
Men nu har jag gjort rent den :)
och ny juice med ! :D
Men idag är det ju sara laga mat dagen :) <3
Och förra veckan va det ju fläskissar och idag blir det enkelt..
det blir...*trummvirrvel*...Falukorv och makaroner :>
MIN FAVVO TYP ! 8D
SUPER DUPER MUPER DUPER GOTT ! :3
Va det bara jag och mina vänner som sjöng "Malfoy" iställer för "Manboy"
på den där Eric Saade's sån Manboy :o
för jag tyckte det va ur kul xD
Lena ringde förut och nun har jag en tid
14/4 16:15
Så nu kanske jag blir helt frisk<3
Om vissa tror att jag är helt frisk så...BAJS ! XD
Sa SKIT till Tobias (läraren) utan någon anledning xD
och GRINTCHEN till Daniel xD (vikarie eller lärare ;S)
Båda kollade på mig men Tobias undrade varför jag sa så xD
hur ska jag veta ):
jag är bara a retared kid med en sjukdom :)
OOOOH JUSTE ! :D

BARN MED PSYKISKT SJUKA HAR SVÅRIGHETER MED:

☑ Skuld känslor

☑Skam

☐ Att de är föräldrar åt sina föräldrar

☑Att de förnekar sina egna känslor och behov

Att de oroar sig för att
- personen ska skada sig sj (nej)
- personen ska skada barnet (nej)
- personen ska bli sjuk igen (ja)
- att de själva ska bli sjuka (ja)

RISKFAKTORER

Psykiska problem hos båda föräldrarna

Missbruk hos en eller båda föräldrarna

Kriminalitet

Allvarliga relationsproblem i hemmet

Uppbrott och seperation

Frånvaro av skyddande nätverk

Brister i mor - barnrelationen

Fientlighet,aggressivitet och negativa förväntningar riktat mot barnet

Indragna i föräldrarnas vanföreställningar

End of story.

Skyddande faktorer
- Barnets egna personliga egenskaper
- Förmåga att använda sina anslag - sin begåvning
- Närvaron av minst en annan engagerad vuxen som tycker om barnet
- Att det finns människor som ser och hör barnet och betraktar det som en individ
- En kärleksfull relation mellan föräldrarna och barnet
- Positiv självbild
- Att det öppnar sig möjligheter för förändringar i livet
- En känsla av sammanhang,begriplighet,hanterbarhet och meningsfullhet
- Möjligheten för barnet att få ha firitds intressen.


Skulle helst vilja gå och lägga mig nu ):
Men ska skriva lite på min "bok" :D
ses senare kanske (;
LÄNGE LEVE LANDET FALUKORV
(mr cool) 8D
Kramisar
Sara :D


Kommentarer
Postat av: Fanny ^^<3

sova nu ? :o

<3

2011-03-30 @ 17:13:21
URL: http://fannydenskumma.blogg.se/
Postat av: Fanny ^^<3

sova nu ? :o

<3

2011-03-30 @ 17:14:07
URL: http://fannydenskumma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0