Dag 6: Det här språket vill jag tala flytande

Franska!
Såklart franska, Det är så vackert, så unikt, romantiskt på sitt sätt.
Åh jag älskar franska, det låter så vackert, jag kommer nog gifta mig med en franskman!
Eller jag hoppas ;)
Vill också åka på resa till Frankrike, bestiga eiffeltornet, Gå på Louvren och beskåda Mona Lisa!
Shoppa & gå på franska Cafén, det är något jag kommer göra :D



Magnefikt ♥

Croissant de Chocolate, skulle vilja sitta på ett fik i Frankrike och smaka en sån, MUMS! ♥

Och såklart museet Louvern där den stora glaspyramiden står, den sträcker sig ner till bottenvåningen också.
Vissa anser att det är en skam för Frankrike att ha den där och att den inte är lika magnefik som något av konstverken i självaste museet.
Jag anser att den är magnefik på ett sätt som vissa fransmän inte kan förstå, konst handlar om att förmedla något.
Om människor kan se något i den där glaspyramiden, är det ädelkonst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0