Ensamheten ♥

Jag försöker låta bli - att bli alltför involverad

Sätta för stort värde i det vi har - och haft

I det vi gör, gjort och kanske ska göra

Inte koppla något till dig, mig, oss

Framförallt oss

I platser, musik, ord och människor - Där finns minnena

Jag vet, när ’vi’ inte finns - Då är jag ensam kvar

Då blir musiken, platserna, orden

Framförallt orden

Aldrig vad de varit

För jag vet, när ’vi’ inte finns

Är jag ensam kvar

Med minnena

När vi inte finns vill jag glömma

Framförallt ordens mening

I mina tankar finns vi inte längre

I mina tankar är jag redan ensam

Har jag redan glömt - Dig, mig, oss

Men framförallt

Så har jag glömt ensamheten

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0