Dag 08 - Ögonblick värda att minnas.

Det finns så många ögonblick värda att minnas.
När jag flyttade hit,När jag kollade på "Harry Potter - Fången från Azkaban" med Pea.
Första gången jag träffade Erica,När jag var på Ikea med Åke.
Och när Åke ringde till mig och beskrev hela The Ring filmen..exakt allt hon gjorde..exakt ALLT som hände.
När Elizabeth och jag bakade något och jag blev "CHOKLAD VAMPYREN!"
När Åsa tog fel på en popkorns maskin och en riskokare...
Kan ta alla dom.

När jag flyttade hit var jag ledsen,ensam och jag kände mig inträngd i en bur.
Jag skaffade vänner ganska snabbt men jag saknade fortfarande mina gamla vänner.
Det var en tjej som lärde mig åka inlines, jag åkte ner för en lång backe utan att veta hur man stannade.
Så jag fick kasta mig på marken!
Kommer alltid komma ihåg det, sen flyttade det in en blond tjej i lägenheten på andra sidan lekparken.
Först hatade jag henne för att det kändes som om hon tog min kompis Pea ifrån mig.
Men en gång ramlade hon och jag tog tag i henne, efter det var vi som bästa vänner.
Vi blev faktiskt bästa vänner, sen samma sommar så flyttade hon till Australien..
Jag kom över det efter ett tag.
Sen flyttade vi igen till Björkvägen.

Pernilla och jag umgåddes mycket som barn, det gör vi väll fortfarande.
Men vi umgåddes mer då, och då skulle jag sova över en kväll/helg.
Den nya Harry Potter filmen "Fången från Azkaban" hade kommit ut och vi skulle se på den.
Först så verkade den rolig, sen blev den läskigare, och när Remus förvandlas till Varulv.
Fick panik och mardrömmar efter det.
Pernilla undrade om jag ville sova i sängen eller på madrassen, ville sova på madrassen eftersom att den låg på golvet och sängen stod under fönstret.
När jag låg på madrassen och kollade upp mot fönstret såg jag två röda ögon, åkte hem strax efter det.

Jag satt ensam på det låga staketet vid parkeringen på Tavesta, jag brukade umgås med Pea.
Men hon var aldrig på fritids, vilket jag alltid var.
Så kom det en tjej med kort blont hår, hon sparkade en spark.
Hon frågade om jag ville leka med henne, jag var blyg och nervös.
Men jag sa okej som om det egentligen inte spelade någon roll.
Efter den gången brukade vi alltid leka på eftermiddagarna när skolan var slut och vi båda gick på fritids.
Vi blev bästa vänner.

Åke skulle följa med mig på IKEA, något pea och jag brukade göra.
Men vi åkte dit och mamma ville kolla på alla möbler, som vanligt.
Pea och jag brukade kolla möbler och planera vårt rum och sånt.
Men Åke och jag pallade inte det och vi bestämde oss för att vänta i cafét.
Så vi beställde fika och dricka.
Drickan var påfyllningsbar så vi fyllde på, mugg efter mugg.
Med kolsyrad dricka, vi blandade alla smaker och fick en rolig smak på varje.
För varje mugg blev vi flummigare och flummigare.
Sen träffade vi någon kille som jobbade på "Nyckelpigeland" på IKEA som hette "John"
Och vi var ju typ fulla kan man väll säga, så vi ville se honom dansa.
Han hade ju väldigt långt hår uppsatt i en tofs,så när han dansade såg hans hår ut som en proppeller.
Därav namnet "Den rosa helikoptern"
Sen när vi åkte hem garvade vi ju ihjäl oss åt allt.

Jag är ju rädd för "The Ring", jag vet egentligen inte varför.
Är fortfarande rädd för den.....
Hon ringde mig när filmen sändes på TV och beskrev allt som hände.
Jag som låg och kollade samtidigt som jag bläddrade mellan olika TV-kanaler.
Låg och skrek för allt som hände - MINNE.
Mobbas fortfarande över detta....

När jag var hos Elizabeth för typ andra gången i mitt liv, så bakade vi ngåot med choklad..
Tror det var chokladsockerkaka! ♥
Sen så åt jag all smeten typ och fick choklad runt hela munnen.
Då skrek jag "JAG ÄR EN CHOKLAD VAMPYR!"
Vi har bilder på det, sorgligt nog har inte jag dom..♥

Åke satt bredvid mig och jag sa "Jag är sugen på popcorn!!!"
Åke reste sig upp för att gå till sin jacka tror jag, sen så sa hon ju "INTE UNDRA PÅ, POPCORNS MASKINEN ÄR JU FRAMME!"
Jag blev chockad med glad och skuttade upp från datastolen och kollade in i köket.
Där stod INGEN popcorns maskin, däremot stod mammas vita riskokare där.
Jag "Om en riskokare är en popcorns maskin,SÅ JA VISST!"
Åke "Va ?"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir rörd :') trodde inte du kom ihåg <3

2012-01-08 @ 22:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0